Hvis du vil klage

Du har mulighed for at klage.

Hånd der skriver med en lyseblå kuglepen på papir

Klagevejledning

Som forbruger kan du indbringe klager vedrørende tvister med forsyningen. Forbrugerklagenævnet behandler klager fra forbrugere over vandforsyningens afgørelser, herunder om overholdelse af regulativets bestemmelser, hvorvidt opkrævning af takster m.v. sker i overensstemmelse med regulativet, forældelse af fordringer, konsekvensen af fejl på en vandmåler samt fortolkning af takstbladets overensstemmelse med regulativet.

En forbruger, som i denne sammenhæng er en person, der hovedsageligt handler uden for sit erhverv, kan indbringe tvister med vandforsyningen for Center for klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, som har en særlig klageportal.  

Opret en klage eller følg din eksisterende klage på klageportalen.

Gå til klageportal

Kan der ikke opnås en fælles løsning mellem forbrugeren og vandforsyningen hos Center for klageløsning, kan forbrugeren vælge at gå videre med sagen til Forbrugerklagenævnet eller anlægge en sag ved domstolene.